reklama

Každý deň sa tu cítim ako debil

Nemôžem si pomôcť, ale predstavitelia tohto štátu v poslednej dobe intenzívne pracujú na tom, aby mi z diania na Slovensku  zašibalo. Ja som človek celkove dosť otrlý a len tak bársčo ma nerozhádže.  Akási fiktívna hranica toho, čo znesiem , však začína v poslednej dobe dostávať na prdel. Keby som mal pocit, že tento stav sa týka len mňa, tak by som fakt zneistel . Ale denne sa bavím s mnohými ľuďmi a zistil som, že táto čudná diagnóza bude dosť silne rozšírená.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Celé mesiace ma vytáčajú všakovaké istoty.

Ale dnes ma dorazila informácia, že štát ide prispieť miliardárovi. Vláda odklepla investičné stimuly pre Poóra, ktorý asi melie z posledného. Zjavne ho stavba štadióna v Trnave - s ďaľším štátnym stimulom - dostáva do kolien.

Za 12 miliónov EUR mohol štát podporiť štyri stovky drobných domácich podnikateľov. Tí však dostanú - tak , ako sme si už akosi zvykli - veľké guľové.

Hold - niekto sa vie narodiť, či vopchať do správnej onej.

Po všetkých prijatých "proekonomických " opatreniach sa vládni odborníci čudujú, že tu panuje akási nechuť platiť dane či DPH. Som presvedčený , že najmä preto, lebo drvivá väčšina z nich nikdy sama na seba nerobila. Sediac vo svojich zaprdených kreslách striedajú jeden štátny flek za druhým.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak by niekedy zavítali do praxe, tak by pochopili, kde je sever.

Systém je totiž nastavený zle celé roky a stále to zhoršuje.

Ak podnikateľ nepracuje s vysokými maržami, ak nepôsobí v oblasti s minimom konkurencie, tak nemá šancu poctivo prežiť.

Drvivá väčšina kúpi, prihodí si a predá. Prípadne kúpi, niečo vyrobí a predá.

Tovar či surovina, prenájom, technológia,energie, lízingy, mzdy, odvody, DPH, dane. Dane všakovaké.

Keď sa spojí mesac s mesiacom, rok s rokom, zistí Slovák, že mu nezostalo temer nič. Teda ak poctivo platil.

Ak sa extra otáčal, zostane mu tak pre seba, ale nie na rozvoj, na nových zamestnancov, na obnovu vozového parku .

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nehovorím o tých, čo sa pretŕčajú v Smotánke, či tých, čo žijú zo štátnych zakázok alebo zmanipulovaných tendrov. Je to o tých chudákoch, čo dávajú prácu iným a od štátu nikdy nič nedostali.

Ešte sú tu zamestnanci. Tí nemajú možnosť optimalizovať, ale tešia sa, že majú prácu.

Tieto dve skupiny ľudí ťahajú celú túto poondiatu spoločnosť.

Na rozdiel od tých, ktorí sa celé roky len vezú.

Zakončím citáciou príspevku nicku ISON k redeakčnému článku s touto témou:

Neviem, či toto je tá demokracia, alebo bude ešte horšie.

Peter Gancár

Peter Gancár

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Chcemžiť tak, aby som sa nemusel hanbiť pozrieť ráno do zrkadla. Nie vždy sa mi to darí, ale snažím sa. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu